== u nmm josim de hdtodroi ] ÜSSPECTACLB ^ , . L'tnorinc proptfiméa ftla d Cmtam dt TAutòdrem. ïmferb •nfartím tie ta pr/no d'ahir, pwfc sobretot, íí fií de ! Ja i*tmçuraeió, ftkn preveure que. t'Es- • tatti'del mwt& fi'veitria flfuf'ÏT iT ima m*ttí?%d cncwriejida. La ptujo z\3 enfrxbjncar-l·o. Pot àir-rc que utoíts ímí/ifrj de persones van quedar-se a casa daïant la incc·-iïtwi dft temps. Akir, n tAntSdróm. tpiè hi liaviaf Quinze miV rffH·fiiàhrSf fra fespïssa gemanó flwr fcmocHmant ptíia sol·licitava. Els gàílartts i tes banderes, ïts corbí-s grises 'teli nfaUjftil. fií torangcrs i cis f:rt>, ch deïieats tvons que vrtlhm rÀmíòdr+m i Us poforoma itimptfhir eia dels aufns Ihncats '"th una em/Krjt'fl. rçerat·jrfíasa, drmanatvM una qr«íflrfír que fès 'el marc i e! cor adeqnots., Feré 1à pluia va itimtOs e\s expeefgtdart. ï wníf ;íí Iwmmite niíMjNuta d* Ja ffent, ta vivncitat fridnnera^df Fesfectocle í'Qfvoavoi una mica, tribvnei cre» plenes, és -erttai- farà plenes, mfa que res. d'oqHt'ih aïripàtriotes nostres tan títttinaitt i tan minsçs ane vesfeirm hf^immtèrvn anaiesa i parien, ara mts nuí, aí fas!, una mena (TespanyoL LA LLUITA Això vot dir que h eursa no ra fster svbrjatUada amb c-iís r,i aplaudiments. Durant Us prhtu-rcs tnabw, fintrrís ta traduir^se dis&rtameitt c risieriar. Competim eï MHitr i ris Sitnítram. Ei comte Zhnrnxi'fki contra Dkvt i 'Resfa. Tctn aviat i'ti» dels tres anava pntner. corn terec, com seipm. Si et (&m1* Zborotrski. n-idinim- ní Tüfov&rii de Í9 praz-a. Oi·onçaï·a d'uns qwmts Metres rlt altres .n ma bora aprrtada. itmaven uns tebis nplauà'r mm*s diteí&ts. fies mh. ttnyóràvem les man'festanons aí^sswnaé 's que ei nnSTre gran públic acnfunw a (rr, fMsem per eOS. ah camps dr fythfil. ,4 rtiï.ï'írtv*í óitfi'fmm nnrdnmcr:cò, cl púhfíe drn tegntr les rursrs amb mfi exrflació. Vai a dir, perd fpu la fflW" fp'Mria mfre dues sales marques que finrint d* ad iudiearse, tres prrmis no era un alicirni prem fnrt. Lfi Uvifat fnwrttn-to amb retard, amb rwfftïm fi)- jn-íl'^trs i mpmhrnsnS. i rj·d'i'·'Jo .J'-Kl qi('TÒmrfrrs. prrdï/j bfna part íii'i -'«f'^yir esportiu. La ftedar del rf',r .'"íïT·t ^n^,'í■ de. trïhimrs era f^rça íifí■ t tfyitda Només ei camtf /.h^voivski •rn rfouít, sinó amb cttlaficsmc, amb .■''mptt'a. ^ ' El VENCEDOR I un Zhbrnttski n/i ('d ffwirydr li f 'fií a. A despit de la sHv traça, de \ fftu srqurrtat i de les quülitais cx- Htn9s drl MUler, va haver de conp&Mr-ti amb el segon lloc. lïl pnffl;( f-cr a Dho, H'u'rcl aquí. a iribímes,' vencedor Jo. r^/íft^ fr/i period'ftcs i els aJmiradars. Ef Diaito i ch EiizaWe etteam -'•'ten la pista. Et l·lanr MiUrr. cstttphfdtmtent fi, bella urquitccUira. rie a (ea nou a peneg mig centenar da eelTe» havien enlral a la "pnloitwfl" E» (jeeid een s venir a dnrrera hora. quan el rifr in Hula. fcnl d)tl«altdf al tt·b·h par la carrsUra, Hnv*nt Xinvnf Koe tol·i bt) cWimhnlen of-Ralf ( «rrlbnda de rtttrcMntaetont otí*lat«. mlsta éi '«apanya 1 banedlcaid da la pista, ja «ren Ui onu. Per afluest motiu Ja» 3^0 voltes que ; havien do cobrir cl* corredors «'han reduït a 200 (100 quilòmetres). Ens fím 'perfectairtenl c&rrecque no ís' ptíssibio d'organitiar' en breu temps una cosa que requoreit' tanta direcció i disciplina com una cursa d'aqnestes. A així) i al temps ha eslat deftut que on arribar a l'Anlftdrnm ho , Srohi'sslm lot emhaflat. a penes mnnínls els servei» auxiliars, el públic passejant per la pista i empnslifant-fla de fanp dc (al puisa, qne ba ealmit rcitnr-la abans de eomenear. sense peni per atendre el quadro d'-flffiebaiïe" ni ets serveis de compla-volles i crononieíraljïe. A m^s a mís, H0 havent -se deeidil fins a dos quarts de nou. rem havem dit. la cei'ehrarid de la cursa, i de»p] lambt; n Testat de) temps, duïant Hi nit r.n s'ha treballat en l'arranjament de lot allò que acabem d'esmentar. Per no suspendre la cursa i no alerr.ir les illusions del nomhrrts prihlie eontregat, el Conseí! de rAulhdrom va decidir eelebrnr-'la, fos com fos, F.ns ís rtotofdí de conslalar aquestes deficil·ncics. bé que ho fem disculpant per endavant e's orcanil/adnrs, I creiem que s'arvan.iaran definitivament i que les curses següents, per dir-liA rriííicaroent. aniran rom una seda * Alo^p^rjoter, a*(kOaríiÍ Jía" rAlafdai de lujli volies; Carreres, de catone; Feliu I Oaliop, de vint. La Bella cursa d'aquest darrer s'ha vlsl.dilicultada per un aprovisionament ditioU^túS. Segueuen lluitant pels primers lloes el' Milier' 1 els Sunpeam. A la volta 134 Zburowsfcl" els porti bon tros d'avanlnt- P6- - Quan portava 140 volies ncoiriplldes. Resta es detura davant de! sínnd amb dificnünts e.n (4 tren davartler. El Millcr. ha de tornar a canviar da roda en la volta 144, sense deixarse passar per Divo. Zburowski cobreu la volta 150 a 144 quilometres per hora. A la >otla 101, Resta abandona !a cursa. L'Elizalde de Feliu ha dc proveir d'aiíua B la volta 172 I cinc voltes mís tard ha de canviar ikih roda. En acabar la cursa, pana de neumàhe, que obliga eí comte Zboruwskl a deturar-se. essent avançat per Divo. sense que el simpàtic comte pugui aconseIfUir-Io. Aston-Martln ba d'abandonar per ruptura dd bloc-moior, ■ lei qual ahandonamenl el públic es plany entusiasmat per la cursa nuo aquest cotxe, evidcntmeni lundicapal, ha portal a terme. LA SOBTIOA A les II hores. 17 minuts i 5 seson? enmença la cursa, parf ieinanl-ht: Número 3. — nialtn (Garef^V eninr blau: pes. aSfi kir. Xú-nero S. — El'ítald» íCarrera-\ f'·i·'e vermell; 60? ksr. Siíimern 5. — Mnrtln (X. X,), ïp'i: filó kg. XiVm»rrt fi, — Sunbeam (Resl»V. verd; 73? kp. Nú-oern 9, — If'iller (Zborrevck'V Manc; 71Í Uc. Número 10. — EltznMe (Folín1 srrocvitrniífll; ÍH ks. Níimco M. — Snnbearn (Divo '.. v^rd; 7?1 kpf. Pnr advertir, eitraofieialmenl. que r,nllnp era ei pilot ds l'Aslon Mn-Mn. I tambí que mairral l'anufei dVccer iia eur=a d** enlxes d^ dos l:lres. els Eliïaldè eotvenven I.TOfl e. e. només, i l'Aslon Martin 1,485 c. e. Els cotxes han ores la snriira a e«tl| de f'Aulòdrnm rt'In- rtia^hiníis. F.n Frick Armancurt. d;-e"toe de J'AnlMrnTU. nlIntanl l'H:snain d'ttoa sola "l.irn ne-'tilnt. píneetnlinent eoosIro.Tt per a aques'a d:ada. lee'a j Vedi's n I Mm ítnrrera caMoeals de rP'H pn d"«í ela en'xes que havien d- ertrror, riimani npa vnMd en nfFiiesla dt^posicló, a l'ienhnmeni de la n"a!. rArwanjnif s'ha retirat. donanl-Ins la snr1:di. Per cert que el número 4 l'ha p'esa un xir nb^ns. la "ual ens'i li hauria ensíal nra desnualUicnefd de no ectnr la diada snimeaa l especials e.ircumslàne:es. CLASSIFICACIÓ Primer. — Sunbeam (Divo). 2 h. 48' 8" ó/l0-t42'800 quilòmetres hora. Segon. — Miiler (ZborowsW), 2 h. 48' 58" 5/10-U2'IOU km. hora. Tercer. — Eliïalde (Carreres,. 3 ti. 26' 55" 7/10-116 km. hora. tluarl. — Diaito (Garcia), 3 h. SÍ' i'-i 14 km. hora. pistd ía IblnteUIglbles les paraules del "spenker", ' -Et retallar 300 quilòmetres de In cursa e fer ha tingut l'avantalge de no cansar 0| públic; De toU' manera, la prova d avut hp estat Interessant t no ba defraudat el públic. ' (Extrafui de l'Edició Setmanal d'Esports.) UN INFANT A BARCELONA Aprofitant la seva anada a Sitins, per tol tt^assEflir a la iiiHiitM.racïï de IViUtadrom, IVesístèni-'i a la qui,] va dupir -gairebé cl tnnps ;iis'- per doiht-l;! ne ;oni i dint; ■i. l'infant Aliann va lisltar la nosi.a ciutat en la tarda del diumenge. . A la seva arribada al Baixador del l'i sscú dc Griíeij i;,u rcluit per l'alcaMe, seyor AlvHTtï de la Campa, els tnieiïís d àl elde iïnyors Par. frcubaita, A' ïirg^t, AIoï, .-viBÍraón. ^ampan/ft SamscL. etc, i í.:-.rci al'.ontiis. P-.i^r en ï fií aiit..^ que lií havia prciï:i;al9 i anaren yl Til.UKho D. Fprés anaren 4 ^lontiuielt, :ecorrent el passeig central nrs a l'.-stntua dei Daüt. Visitaren l'Exjt.si'.ió del l·li-L't. ce'ranl per l·i iTina Sud del t'nia1! Iiiílcsina1. oe a miíiijOKren uns nion.cnl- en-h >ccci') Retrospecti-a. i, tra"e>>ai[í el IVlau, aottí a l'cspl·ir.ar.A dtts Pella Oficis, on es ballaré i s^r-lanes. Entn'i al Palau de l'An Modern i sorlí per U porïn nuü Jói'l ai carrer de Lleyils També va Icnir temps d'anar % l'Hotel Riu a prendre cl Ic, i segons diu un col·lega, li van ésser presentades les dames de Ics principals famílies barcelonines. Encara va poder visitar cl cinema O'Iiseuni, i passejar en aulo pel Passeig de Gracia, CTiiprencnl la tornada cap a Madrid en cl iren exprés. L'acomiadaren les autoritats que l'havien acompanyat durant la seva curta estada a la nostra ciutat. COMENTARIS Es diftne d'esmeni, cn aquesta cursa, la darrera de la temporada automobilista, els pocs i abandonaments que hi ha ha- j i l'Iiaver-sc batut íls re- j cordí del Gran Premi de FranÇ8, En canvi, la velocitat as. | solida pels F:n( a UdUïa, no ha estat superada. Tant el cnmle Zborowskl, ! moralmenf e) jïuanvatJor de la cursa, com D vo, él venceilnr, han trobat la pista bon xic dura. Aquesta ha estat sepitrament la causa que hom no assolts la velocitat mitja acoiise- ' fruida' etv la cursa de les ïnO'j milles a lii'onklands ; I r>n quilòmetres hora. La qunlilal. de difioil qn* atgUM cormlors han ; aplicat a la pista, porta n les | curses que s'hi facin l'exeessiu aulomaíisme d'una cursa | en què úiiicamcul la pertaecid i meciutea dei cotxe s:pui el Irtt, deixant poc martre per al Ire- ] ball AtU enmlnetitc. Aqui·lln qualitat, però. no ha fmp'dlt que es fesiíin boniques veioe'tals. Els eon.lucl ors. sdtairaMss. la diferència enlre el primer i el sesun per fer.se el eiurec de la Iguali al de la lli!'ta. El pilol de! «:ller s'ha rtfmiistral un e\ce!lent coneixedor de la cursa en pisla. No ca! que insistim en el paper .ie | l'Aslofl íine llRtl etil tisinsmes ha desvoUIïl. Kls ElUalda han ?ef.'uil ia cursa amh Bonat&Aaia j rima vista premiada classificant-se. Cal nolftí que eubieaveo només 1.700 c. c. Dies I i 4 CE Tl, i] fi]0 contra a les 3 de la tarda é i i t LA CURSA A ia pnmcra volta de cotxes Anav«o ben poc dlclaneiaisi rmiïnt el Dialln al davant de l"l = . A partir i* la nuaria \olla, fte-ta. Zhornwskí i Dfvo. seunils de prop per l'Aston-Slartín, «('■n ets eue van ^1 davant, Rnlrs ;iqiieil= ires s'Ini de .ps. enlir In victòria. 1 el públic, eniopreriput-lio així. els dedica el seu tnieWs. seauinl-ne Oes me-iurs incidÉnntes, VA er.mte Kbnrnwfiltl, predíleel^ rlel nn=tre oriiilic. es enl!oea primer, psntltl tic Divo, Res1;] i tiallnn, fins que en la nmena volt.? Divo passa al rtavnnl, per ili>ivnr-se passar al cae de tres vol'es ppt seu coequioier A la vtdla L"1 1 ZhornwSki (orna a coMocar-*e primer, lloe que ennsen-a dnranf Ires vnllep més. Dnrrern d'aquesls tres. que van molt iunls, si.guaiten un sie més llunv Asinn Marlfn. Diatlo i els Elizalde. Tant avanrar-se t neonseirrr-se mútiiament rnfre el Miiler i els finobi^am és ere(nit? per part del nnblíc frnil d'una comhinaeirt. Méa tard la tnaioria d'e'11 s'haeué de eonvéncer que no era aíx(. sind que els Ires eanilavanters seffníen iina litellea esludinda, deslinnda a impedir que Zborowski lintrués el primer ílnc. A les 50 volies llesla va n! rt.tvant, havetil-les cobert ert 44 minuts. íó segons t 2/10. 0 s'íll' n líS qui'òmetres ner bn/a. L'ordre és Zhnrnwski. llesta, Gnltop, n'vo. Feliu, Qarcfa 1 Carreras. El camí d'una roda ha fet qne Divo perdé» terreny. A la volth 58 cl tomf» Zhnrowskl també ha de canviar una roda. La vtfHa 0! (íi coberta a 158 km. per bor». A ls meitat d* la cursa (100 volies) Zborowski és el primor ! ... ià& t t IMPRESSIÓ FINAL A pesar dels defectes que lieni constatat, el públic ha respost nduiirahlenient i ha sogutl amb ] \" mlerès In cursa, ennveiieept -se que les curses en pista s/m més emocinnanls que les curses en eirpult. Id'líul a no haver-hi quadro d" iiff iciíiifte" en funeionanoMit. el pVtblie no ha pogut estar al corrent dels diferents estats de la cursa. Ca! dir que els repnrlers no han eslíit gaire millor mfoimals. lln "spenker" no pot subsMIoir un fiuadii.) d'-affieitage" degudament servit, apart nue cl soroll constanl d'alguns cotxes e.n marxa damunt una lc$ curses d'ahir ds motos | El rmrd i:e Msr za ba ul i La circumstnnda í'wgMirt'» !i ccj k'bTüC^ó dr ia eufsï en d.j ícmcç. ifc{ g'Ja 3 la d":gr)(»rír molí púliüc (jm* I thtT correu ui^s^n Ks ipoíctí, ja ^ue I d.iniKiiHL' ími Jtmada la n'Hicia I laj-i síiiiutt, de la cur^a i no íou rcC* titicada tmt niuli i'riTr;iiia b üirda. ha rcMat ítirca c(iiiciirrè:ic:a. Però. amb j amb íul i això. av|uf>ta ha eïíaI bi^ii :roí mes Hfítl 4cll ÇfWí h^m pro- j I éi que la quantitat i qualitat dc I niarqiicí Í corredors havia dv^veillrtl | moh dVnttvi-s. tSpccisblK'fil viiïre ch ; eQttetxvSotA i aixinnïs. Per a arptefla iia l'S'a'. un;. b^QI íi::ida, i tarabí pex aU Ucnxillf i·bpi.'Ctaücrs. car ois jtrups c«'mj>.iCit's cjue {firmaven els CQrrtdòíf i ja Huha «siff cIU pouya '-a nerta cnKAJüniI assi-iiii!h!c a toUi·im. Amb lot i e?íor dia ítísia. cl \m Uit era toría nombrós ; l'tSBKtc út rjX'ròiroïn era molt airmat i alrr. com abnus i}';ibÍT. Ia viva cníiïraüia de triítMtarcs d» divcrws BjtCKms cir.c- jnva burrciïda .ítnb c.'s colnrs MWnyoU, Ahir lumbc. com akins d'ahir, presidia. \* coitirida bcUuïiail's^a 'vi't raacïofial, cínii 5;c:ne d'un IwhGfifx [irivf!l<3li flUÍNf m-^rat 4t\ pir.n castcllri, El* orsanitïMdo.-s tiri van ttri.r U gtíV· t'ie-üi dc írr.-lo acompanyar per les ciisct;)'« d'altres països ibèrics ' I.A SORTIDA A fi d*1 íafilitar la tasra als contplablcfc i croníimeltadors i linvenf de c6mr la curça mútM dc ("tos Ics catHEDCÏn titf^ades, hon lia udopíat una altra nuinc;nci6: ■■■■■■■■BBBBiaBlgBB EL NUMERO D'AQUESTA SETMANA DE LA PUBL·I CITAT Edició Setmanal d'Esports PUBUCA: CAMPIONAT DE FUTBOL Amb les ressenyes tècniques de tots e's matebs de Campionat celebrats dtumence arreu de la Península. INAUGURACIÓ DE L'AUTODROM La primera jornada. Aspecte i organització. La cursa de 400 quilòmetres. Classificació. Impressions i cottientaris. INFORMACIÓ DE CATALUNYA Article», notes, telegrames I correspondències referents als esdeveniment» esportius d'actualitat, TENNIS, BOXA, NATACIÓ, RUGBY, ATLETISME, REM, LLUITA, ETC. DIVERSOS GRAVATS I CARICATURES Sis grans pftgiíw 10 m\\m ■ ■ ■ H M i 1 i 31. — Garelli, Manant .. . 32. — Alcyrm. Vajol 33. — Colion. Arana. 34. — Douglai, Ali, Categoria w «. 1.— Vktòria. Baro&la. z^— Borgo, Rivü. 3,— Norton, Varsn 4.— Triumph, CarriAL 5-— Peugeot» Guillard 6. —DaugJas, Austxe. 7. — Borgo. Naltísi, 8. — Mortoti. Se!L 10. — Dottfflas. Wallçy, . 13. — Peugeot, Pean. Categoria i.ooo cc. 21, — Haricy, Rigami, aa— Indrart, VidaJ, 23. — Hcndcrson, Font. £4.— iniian, Macaya. Deixen' de preieitíar-se cís nímeroí t. 4 i 21. Aquest darrer per no complir la màquina algunes . prescripcions' rejïtameníàTÍçs, La distància a. rccArrer çra de 350 quilnmelrcs fi?^ voltesl les de les dues primiTcs catr^nríp';. í dc 400 quilòmetres (200 voltes) W ííe la tercera. LA CURSA En acabar la primera volta, l'A'íi cs veu oòHgat a dcturar-Sc, i a ía citiquena En Macaya. fent iqocst una parada tnoïl llarga. Al rap dc sis voltes. En Vidal és çi primer, mult aíacst per Ciuillnrd, d qual tssoktx el primer Uix: ducs vultes després. Scíïsiï incidents importants, petà ïíniíant amb iíua! braú. cs cobreixen 40 voltes, cis resultat? dc Ics quals cs cl següent ï 1. — Ctiillard. en 36 tn., 47 s, (lJ0rSM rjuilòmeircs hnra). 2. — Vidal. 36 m., 49 S- 3. - Varsi, 37 m.t 49 ?. 4— Sfjí. 38 m.. 12 S. J.— Walley, 30 m., 13 Girlbrò j Pean cs detura breument al bnx, Mariani Iia ac^bal de rtparar nna p^na i reprèn la Cursa. La Cotton cPArana ha de fofrjr una ihr.-.n reparac:ó MplrtreMant. Mar-ani, ijue ja ha acr>nseK'ait Alà. cs col·loca pri mer de la seva eate^nría. Al cap dc 60 volíem. GtfíltarJ 5Ctrneix primer, havent esmerçat m p r. 5' minuta. 30 sesoní í mil? (i j) qu'irime+res. 300 metre*., hnra); ^eçuil dc V-dal. ItiWtS i 32 scprins. I La Cbtton torna a deíurar-sr i després es retiren AflStlce, Alà i les dues H-cn. í>j,"íis cma&róa nne V^ia) ha cob-ri la vn^a ro a 136 qüf!ü:licires de pr> 1 rn-d' bi rrtrí. Quan ja cU co-jí·Hors Inn íer 8'; | vol'es a 1.1 piN^a. V^rdre és: Gir:!?.-'!,, j cn 1 h.. (J m,. iS o tfan ur'-^t 1 níi^òtne' re-i hnfa. ü^nià. de Pean \'!■lal. Sell I Waíl^ï Mar ani h» M>| orat r hora. 1; m"i:í»í5. 32 sc^o.is. o ■ sien -o'íV^ ijiy'ÒTiíeíres hnra. I Les var'ar'r.ní de cla^f -eaciò ícl* I corTcdnr.i semlil-'n 110 variar fia-re. a I parï de pt-tíres incidcuciei, rn arribjr a la vol*a mo. ifoaprés d>- Li owa1 s'ha'i de dv*ii-ar Guirard i Pcan. pr bé qnc nn perden tem^s pu:x qui* nl enn de vïnt mites raè* wí^txea anait n! Havnn:. pers'·siiit·i por Vidal. IVn\tef i S:'t \faT:ani icijueix ima l">'r· mt>h b' IIant, marcant un proniNli d- 07 qviUuQetsts hrtra. Poc (tsrr^*, Mrieiya í Vi^tí dc iftfïurar i"ia altra vejeada. ï-'arur d'Rn \':dal dt^na lloc a una cursa etBOc'onanl» j.i Vn \":dil tol ma-ivar el ^nftpí pcrAií i pasíif»-Sí: prPtifT P-l pnhlic. finrev' cai. li'efKoratja f ■rf^ment. mentre '■H va guanyant térmy ~. enda vol;-i *% l»r - ■ c U ii "4 críidMcíors de Peiist 'i . AtdsM^i neró. h:ivr:;T de d'iiiar n;rt!ví v^tíei. riCTHfTi ami la cursa. D* !n*cs manerva. V^dal SDííucrs ap-r* in', en mV de ícrriiivi me det* oc^-c'a-lors. Fu donar rf'ï rmi volra. bi^i nou tr^t ï-·m'i que Fi; Víikil ttt% rerard^t, Ariat pU irpfàfcrrs wtfflCÍfií que tnini mam./.í |j fafiavfl nii-ia vilu, bs sofert tu» rt^ffuda En wVf-híï, r*"»!* pirt dfï pliM^ -"ha fMííVdaT .1] !K' ne l'accM' T,' el (pral sembla In f-«i.!t defful a v.·.y W"e:í'vo del ni-^. r. $rrtos^^nntí. la cabuda no íprr&Fa f'Mi f V^íal y·' poriíit 1a mpic ^ pïsl íin* trrpHJar fa raílla. FJ pfihISc. qui !i íbnwelral Força i (Wtwura :;m^·!.·: rter al n^'TC corredor, ""na ovaci··'. llaruameiií. LA CLASSIFICACIÓ C'ïVaor-'n 35a rr. u— CaMÍU, Martani. 3 b. fi m. 36 sccms. (V>'s ftpi. kora.^ Crtegurià er. 0" valies.- 3 in quiròmc&nx,) 1. — PetMfTOt, f ^r'^^d 2 b. 46 ni. 31 m-cnn- (1^ hm, honO 3.— Prii;;eni. Pean. 1ï. m. 27 h («5*8 km bwa.) 3, Dmijtlt^ \V:dley. 2 h. p5 m. 10 jepnrti. (i?** |cnj hf>raL) 4. --P·,u?cnt. Tíiebard. 3 h. 1 m. J 3, "■tio*.1 km h^ra.l 5_Pnrí>o. Pi^ïé. 3 h. íT tn. 16 s. flOí km. liora,> Caiegori^ t.ooo cr. 1. — IntlTMi. Vidal. 1 h. 53 m. S «• fl24 km. hora.) 2. — Indian. Macava. 2 h. 59 m. 24 s. Per cert que aq'iejst darrer íia acabat a ia volta 180- pcrA Lia c?í.it Somoltigat Cí)m si nba^ués colic-'t 200 ALOU NFS NOTES Be que trobada sent disposada a fer íuiicinuar d quadro d","'afiie1iai1í". aquest no ba poRiit servir per mancar encara algun ddaU en U seva construcció. No genys nitriys, PorRan^zaciÓ ha millorat moll d'un dia a l'aM;c, 'a oral cosa ens indueix a creufe que en les dues curses de la Grau Setmana que encara s'han de celebrar, esltEnin tols els 'serveu atesos i tots els detalls vtrIUís. L'oreaniííacíó de compta-voíles :ï tronomttTadoTSfc jutges de viratge, speakers, etc, de b™, tros -superior al dia de h primera cursa. Tothom. tatlfrai la'Woca d"*aííicha#ef,r lu estat rlpklmicnt t exactament assabentat de la sitaactó dels corredora Segona opinió dels conductors de les motos que han pres part a la cursa, la pista és excel·lent per a aquesta mena dc maquines I mn ràpida que U de STonn, com ho prova el fet dliaver-se batut ahir el record establert darrerament en la pista italiana. Ha cridat molt l'atenció dels inrelügents la Cursa de la GarelïL pilotada per Mariani, moto construïda segny una concepció origina] i que té la particularitat, d'anar essent capaç de més velociíal· com més estona ta que corre, la qual cosa li concedeix i^ran vàlua en curses llargues. EI paper dels Peugeot ha estat dels que ha impressionat el públic. La dccrsió i scgurciai que, sobretot. GuHlard í Pean han demo?íraí ííínír, els feia dignes de muntar màquines que. com ,lcs Peugeot, ens han semblat model dc repularitat i bon fimcíonamant. .En la mateixa calegoria.- W'alícy ha posat a pfova les kïwa exceWcnls dots de Corredor, prou ln:ii servides per ia màquina que muntava. I podem parlar avui d'un dels nostres mMoffi&s més capaçoi ï eniusiastes: En Vidal, qoe ha fe* una cursa bin- Teixida f diína de millor fi de la qui; ha tmpeut. Ha hat;ut de lluitar amb adversaris temibles per llur mí^ gran coneixement de curses cn písta. i malgrat aquest handicap ha íet voltes a promedis no supfats. El seu dforc ,a últfma hora, era noíabïc Cadí volta s'avançava un xíc respecte aís dtres. Hem sortit de l'Autòdrom amb la impressió que IVcïdcnt que ha sofert no és greu, cosa que desitgem de tot cor. FUTBOL CAMPIOKAt DE CATALUNYA Diumenge tingué la segona jornada fuiboüsrica dc Camponat. els resiii'atí tècnics del qual dinem a con;inuació: ORUP A Pn'nirrí equips Barcelona -Espanyol, 2 a 0. ' SabadcII-Kuropa. 335. U. £. San*-Martineric. 4 a 4. S'-pons cqirps Uarceloua-E^panyol. 1 a o. Sff&adell-Horofia baspès). L-. E. Sar.^Martinenc (suspès). T trettí fquips Jin (rhM·JZspaRytA, 4 a 1. &ítUtdeII-Eurf r# ò a 3. U. E. SaB»-Íhr1JT.'i!oiia1 i a 2. TfnffTS roirps Avenç- Aí («Kpèsl. Terrassa-Inpiíer, 1 a 6. Grftcia-Badnlma (suspès), Aftrrt pnríils Tàrre7-í-R-!h<;i:cr. a O. U. E. Cirona-Cctic F. C 2 a o. ESTAT WíLS CAMPIONATS nr. r:\T\i.T'\v\ Primera equips P.i. G T. P. GF. GC. P. CRUP A Ktii i |ia . . t-l^ld>ll1. . r k ^nii^. i:, e, ífbadw: Ma; I II*- CRUP B \ïvfe. . . JV-pri^r . . H^rl.Vnipl, . Mlí-ílí- Temtfsa . ".ir^icia . . Després de! part:i ce d:umeiite c"tre c! tUrcelnna-Espunyol i í'bc rd atíih eï r> tuSenuifi.irial> d iiiil -cErible níih.r'.ïiica. aparia uu k'ran intertí en ch rtiCTOtm qtH cs i Lj"-:-] dljfflïS 1 fí'üIBïftgi ij camp òe Les Cortfc Rs moll axpr^iLi el ironmiícar 10hre eHï. car ^ cU dns cercli que han deiermiRal la ü:sV> i,i duSen una vàllHl bffl recnnvcvid.i. és cfc CTívifí fjuc ira eútdTi es mar íc.nii: ;"i í)í;i!i t^fiót HI T UST | í'unbeam - rralh*»t Vencedor amb els sous cotxes 1,500 00. TALBOT en pI QSAIV PSEÍII "PENYA RIM" 1BZ2 I 1023, venç novament amb el seu modal 2 000 00. SUNBEAM Classiricant-ss primer DtVO, sobre SUNBeam. a 160 5 km. per hora A'\ promedl, recorrent «is «00 km. en 2 hores 32 m'nuls Onaoynni n gran PREMI D'ESPAftVA IWtt EN LA INAUGURACIÓ DE t'AUTODROIH NACIONAL equipa coixinets de boles buits KKA Rodes KUDQE-WHITWOIITH Engraasamenta a preslò TCOALEIHIT AGENTS: AmoiocoiDocíiUJ. Ramht» dc Catalunya, $e Telèfon 422 Q REGATES ELIMINATÒRIES ii deb Uitttini tanurií per ab diu 1, 4 ■ » de) Tinent novembre, & les nou en pont de} mati, rcfmtci de iolí a dos remen en punta i timoner (cliniinaiòries), per clawlficar la triHulació que haurà d'ocupar l'ontrigRcr » dos "Hetiley' i et sklff "Amilel". Partic-iarati a lu primeres, les tripulacions formades per J. Burgués, J Coll i timoner J. Codina; P. Arruga. R. Estop i timoner R. Riba. i J, Giralt, L. Coll i timoner J. Marl'nez. Tripularan la io!a ■-Campiani- corresponents a la segona regata, els bogadors que s'expressen ï amb ordre; Camps, Lasplasas, Canals,' Coll (L), Martínez, Lamarca i GiL VSL* REGATES NACIONALS Per a les reRale* nacionals a veia organitzades pel CtuS Marítim í que tindran ïlnc els difa 4. 8 i it de vembre, han cedit artistigucs copes c'.i Senyors Lluís Brmet. Ricard MargariL Jaum? Rourp, Francesc Rovira. Ia Casa Oimas i Companyia, i les F. C de Clubs ric Vela i F, C. de Motor:.- | ruc Marititn. DE FORA FIQUVRES La (I- C Figueres venc «I Paf** frugdl F. C, per 3 gols a 2 Díumeflce ji;?aren uu partit amis- | tos la L'. E. Figueres i el Palaíru» geli F. C. Els equips no es presentaren pas completa. Al Palafrugell li mancaven dos titulars del primer I equip. AI Figueres, cinc. Guanyà- | rtn els ÜRuercncs. per 3 gols a 2. El partit, cn conjunt, esdevingué ImguLr. A un prinu-r temps ben jugat succeí una segona part grisi i apàtica, insncada dc vcrilabíe iníerèi tècnic. Ris gols dels palairugtrlienc* foren marcats per Miquel i CasldJú, Els de la Unió bo toren per Raurich (dos) i per Walier, dc | pcnalty. La composició dels equips fou U I .següent; Palafrugell F. C: Nicolau, ] Eiinnyol. Mas. Pons 1 1, Gahanes Xicoira. Rallcll, Pons I, Bisbe, Mi- | i^uel. Castelló. L'uió Esportiva dc Figuercsi Attal, Walter, Humbert, Elres^ BuÚ, | MiravitUcs. Vinyes. Balansà» Raur'wh, Pujol i 'Felip. Staïva . mm üe goliw ESCOLA QUE \·OL CONTINUAR Li " F.scucla dc Altos E&tuitios Mcrrantiïi·s" ha tnimès al president del Dircciori nlililar unes coiirlusions rel:ilii-cs àt la hiformació olícrta als carcdràïics i protesiors oíi* ci;ils espanyols. Es particularment ftotsbfr ta conclusió ' tercera^ la qual extraiem i cuiilítiuació. lil claustre dc la "Escucla" ïii L'Oíu'cssa tjue les enseinances que -tona 110 interessen massa les joveLluïs esEtl.üoses, [>er.*. i|üe tant ;nateix cal SOSïeriir-les, per coni;ie;ir amh les dc rEsesta d'Alts EsíuJíi loiiiercials i d'IuUTcaiivi di- L Mancomunitat, la «jual est* en t^Ie na puixamt. 'Encara que els alts estudis mert;ii;",ils--(tiuei: — tinguin jjoí-s atat ncs. no seria In. dc su;iritnir 1iiií.\ que .1 falla euliura. güni ít la r.aòò, és Tiaiural que hi haiti t'fr ea matriu ui;., ja que cií &qo0la L-j)i;:ii hi ha altfea ikt c^iudb ^ la Uàncouiuaitat, i lixl ía íupríssió resiillaria un ■ desdoro" por a l'Esla:. " Ei claus;re de la "F.scuela ifc Alto- Bmt^s Méfcatiíflw * no t*!' .tir srr!.. COSÍi líOíl·l sii.'"-^'lr l'^secla de l-1 M*«comuuJtat, P^t* l'aspiraci*') es trasllueix cUf^meAL IMVÍ-ÍISJTAT DE B4nC£Li>M ta Reisl A(Wi1*mra Ja k^i*»0.1(3 i Art*, d.' Barealona, i 23 il.'i 4114 x'iii eeïçlttè is a inaugaral do) cura lt>seu? ■ .ii isolHunllal acoatuí .■U ií;1:'.-- ít.'iys. .I.^iil i: ar encAro aflabarffí les . .i,, r^^uitiracld d"'1 síilú i'acltf ,1.. resToantat tocai. Pmitli el lPBta)i Mtobe dncior B^riil i PoeS, íki p...";..''-! ij.. I| piHiniraPirt. In ni-iHór :i Mptanii'iilàría (relia Is t'fofliw's i t.rii;' pítl^vi-nlaieïltíS uci curí i I i -..l.U I ■tat nll- VcaWi l'ncle amh bmis f.> raul is aíl doolor Miwbíf. * qnri! d*el»r4 íibiTl al ou rjítnic, ll SINDICAT l.LU RL (!] il^l t}UB iom marïitt eap ;i Mntarij d presitlcnl i rl ' rn'tnn it'mntm-ta anlíUL ' ns-i^rs Martiií.-r. i f'.'.^it^'11 iat ilc ivr una rívlsW eu iire> Ae pomplabiíiial i mar a nQUoMa drtrpacifl t>«ivps orfpnlattioii per la t>!i!ral ile ]Sit&\ lona. PALAU DE LAI OFNFRAI ITAT EL CONSELL PERMAKE^T Ahir larda es mini, sota la ('r'^| déneia del senyor Puig i Cadíí^'l el Consell Permanent de la Ma