I* PUaUOITAT Dissabte, ti d'abril 'de l»!t 1 LES ESTREN ES "Las sorpresa» del coche cama" FftntàsEo Fox y{>d*viï frúturh tret (fvna eptrcia, dirigit per Kúrel Anion ■ inttrprtiai per FïwelU, Claudt Datíphin, Loufiny, Le Gailo i f altres. EI» francesos tfnrn una min» inesgotable en el jtencre vodevilesc. Amb el·l poden alimentar el mercat dunnt mys i aays, naturalment — HDb comptadíssimt* excepcions — no amb superproduccions, sinó ^mb obrrs enl retingudes. Però aquesta mateixa facilitat dels arguments ía que eh productors no es preocupin gaire de Im aítrea coícs i ens donin tilm f d una realització ppbra en la qual el director ha de fer constants tquiUbris, i no pas pel que ta a la tècnica. Això, é* clar, fa d'aquests films un exemple de com. amb pocs recursos ej poden fer films acceptables, exemple a posar constantment davant dels rissos de ta nostra producció; però per una producció en marxa com la francesa, posar-sc a fer de mestre tites a basc de quincalla dncmatogrà■fica no pot íer &:nó perjudicar-la. " Laj sorpresas del cochc cama * «ncara que els subtítols ens diuen flue és tret d'una opereta, per l'asaumpte sembla més aviat un vodevil dels que Josep Santperc anomena sonors. I el record de l'actor de l'Espanyol no ens l'evoca pas solament fquest film pel moviment i 3a música ans per la intriga, pel gènere pujat de to de Tacció, Hi ha algunes bones escenes de farsa, i alguns bons actors i comparses, però no és ben be el film que caldria al nom aue s'ha feï Florelle. "El frente invisible" tepftol Universal Füm alemany d espionatge escrit per Robert A. Sfemmte i Maj Mimmich, edaptat per Harry Aiispack, dirigit per RUhard Eichbtrg i oniò Trvdt von Moto . Ca rl L·vdu·ig D ieh í, A Uxa von Engstrom. Paui Horhigtr i d'altres en el repartiment. Com si els vents de la guerra passada s'haguessin d'empalmar amb els anunciadors de la futura, els íilmf guerrers segueixen produint-se i projeciam-se. No creiem pas, però, que síruí inspiració profètica dels productors sinó que fou tanta ía quantitat d'acció emmagatzemada cn aquells quatre anys d'horrors, ruïna i beneficis extraordinaris, que encara dura i el que durarà. Ara, però, no ens arriben tants film* de guerra terrestre, massa dispendíosos segurament, però ens n'ar> riben més de íuerra marina, especialment submarina, per als quals le< maniobres navals donen un inapreciable material, i sobretot ó'espionatKe que, tot i introduír-nos en les interioritats mes misterioses d'aquell a650tt en* donen una idta de Ica pos* sibiliíatj actuíis de preparar-ne un altre. La Universal europea, liegcixi's alemanya, ens presenta el darrer. Era evident que calia, després de veure actoar els espies al servei dels alemanys entre e^s aliats, veure espies i contraespics aliats entre els alemanys. Aquest món tèrbol en el qual es barreja l'interès i el patri*lisme ens ha donat molts films i ens en donarà molts, però tots ells tenen Tinconvenient de, iot i reveiar-no? part del mislerij quedar foscos per no revelar-nos-el iot, com a documents : confusos per U complicació del gènere com a melodrames. £n "El frente invisible" ens trobem amb l'org^rnUacio de l'espionatRe anKiès a Alemanya i ei contraespionatge alemany en les ramificacions d'aquest esDÍonatsrc a Copenhaguen i la central de Londres. Una nota. germana d'un oficial d'un submarí, cau. ba^ent-se escapat del pensionat, a mans d'una dona de professió suspecta qui, no volent compromeíre's per ésser la xicoïa menor ja col·loca a la botina d'un comerciant de música, que és espia. Aquest l'eft' viarà a CoptDhaiíuen amb un violí i estoig del qual conté sota (a coberta documents. A la capiu} danesa l'agent anglès la comprometrà de ta! manera que haurà d'entrar al seu servei. Però entre els agents d'aquest hi ha contraespies alemanys un dels ouals convenç la noia, convençuda )a que ha de treballar per Alemanya Des d'aouest ^unt, com cs veu, I? història agafa un doble rumb i comencen les complicacions i una certa confusió dejruda segurament al caràcter dual de la major part dels personatges i la semblança dels uniformes de marina alemanys i anglesos posat que tothom parla alemany i quasi tothom té cl tipus germànic EI film, amb tot, és mogut i portat pel director a un bon ritme. A, FERRAN CAPÍTOL L'EXIT DE L'ANY 1934! .'||lft%JÍ&: LES ESTRENES D'AVUI "T1ERRA DE PASIÓN" Aquest film M. G- >L que s 'estrena avui al Fcmina, és dirigit per Víctor Fleming amb Jean Harlow i Clark Gable, de principals intèrpret?, parella oue ja vam veure en "Tu eres mío". En el repartiment hi trobem Gené Raymond. protagonista de * Huerfanos de Budapest", junt amb Donald Crlpn, Tully Mashall, Farrester Harvey i Willie Fung, D'ÜN FILM A L'ALTRE La Fox e&ià preparant actualment la producció d'una pel·lícula cxiraordinària, tn la mateixa proporció que es produí "CabalgMa,*-. La nüva obra és un argument original dc Rcginald Berkeiey, adaptador de 'Xabalgata" i serà filmada molt aviatHem rebut l'anunci del repartiment complet : aquest va encapçalat P" l'actriu anglesa Madeleine Carroll, que recordem en "Yo he sjda espia", j pel jove aclor americà Frandioï Tone, incloent els noms dc Regtnald Denny. Louise Dresser, Dudley Digíres, SieRfried Rumann, Harry Woodï. Xigel Bruce, Ferdinand Schumann Heink. Stepin Fetchit... ÍC Amb el tíloí "Brindo por ti", B, G. de Silva ha produït "Botoms Up" que provisionalment hem anomenat en espanyol segons el primer títol. En el primer paper tenim Spencer Tracy, amb el qual col·laboren Fat Paterson, una de les noves personalitats de la Fox, la qual es casà recentment amb l'actor francès Charl«s Boyer. Figuren també John Boles, FEMINA Herbcrt Mundín, Harry Green, Thelma Todd. David Sutter ha actuat de director. i( "Ana U del remolcador" éi la vida d'una dona valenta que, amb cl seu marit j el seu fill Alec, passa la seva vida a bord del remolcador "Karcisus" a] port de Secoma, de la costa del Pacífic, als Estats Units. Marie Dressler i Wallace Beery són els protagonistes d'aquesta producció de Metro Goldn-yn Mayer. Mervyn Le Roy, cl famós director, aconsegueix obtenir grandiosos efectes, com en fes escenes de la tempesta, una de les més emocionants d'aquest film. en què els episodis se succeeixen amb una graduació d'intensitat per a culminar cap al final amb una nota còmica, que curulla facció amb una pinzellada dc lluminosa alegria j optimisme. Robert Young en cl paper d'Alec. el fill del matrimoni format per Marie Drcssler i Wallace Beery, i Maureen O'Sullívan formen pari del repartiment. "Alma de baüarina", heus ad el títol de la darrera producció d* Joan Crawford. Dirigida per Robert Z. Leonard. aquesta pel·lícula reuneix Joan Cnwtord i Qark Gable. L'argument no pot ésser mès humà dintre de la més subtil frivolitat. La vida d'una noia novoiorquina que lluita per triomfar en els grans teatres de Broadway. La música té una part molt important en aquest film. Meíro Goldivyn Maycr t'wfgari cl concurs dels més ïniporlants compositors de ballables moderns, com Burton Lane, Richard Rodges i Jimmy McHugh, per a la creació dels números musicals d'aquesta obra. En aquest film veiem la més esplèndida i fastuosa de les revistes musicals, quelcom molt per damunt de iota ponderació, puix que supera tot el que ha estat realitzat íins ara en aquest sentit. Clark Gable, l'actor de la simpatia, aconsegueix amb aquesta producció un nou triomf. Franchot Tone. que amb anterioritat ha treballat amb Joana Crawiord en "Vivamos hoy", col·labora amb ella una altra vegada. Completen el repartiment May Robosn. Viv:.anD Lighler, el famós ballarí nord-americà Fred Astairc, Robert Benchley, Tcd Heaíy, Glòria Loy, Art Farrot, Grant Mitchell i altres. •fa Per a molt aviat anuncia el Colïseum una estrena sensacional: la de la pel·lícula espanyola titulada "Agua en el suelo". Es tracta d'uns cinta no adaptada de cap obra teatral, sinó creada per al cinema, amb el dinamisme propi del cinema, pels coneguts jatoeji germans Alvarei Quimero. Assumpte delicat, ha estat portat al llenç per Fernàndez Ardavín amb habilitat cinemàtita. Es parla també amb elogi dc les il·lustracions muíicaíç de] meslre Alonso, així com de la interpretació de Maruchi Fresno i dels actors Pefla, Navarro. Callc i Baena. Teatre GOYA Dilluns, estrena d'un doble programa parlat completament en espanyol La noche del pecado per Entesto Vilches, Ramon Pereda i Medea de Novara el n i u mm Dos films Colúmbia distribuïts per Cifesa Paraeic «te Gràcia, 23 — Telèfon 1333» — AVUt, HNMOIONAL ESTRENA D'UNA ■uraNraoDuoeio M. 0. M en la qual eg prespntu una attrs vegíi