25 d'Agost de 1925 L'Esport Català 15 Sobre aquest afer s'ha cridat l'atenció de la Comissió Esportiva de l'A. I. A. C. R., la qual, forçosament, haurà de reglamentar aquest punt uh dia o altre, per evitar que els corredois que perdin l'esperit esportiu puguin valer-se de l'autorització per omissió que els concedeix el reglament. El Gran Premi d'Itàlia La lletra de Lluís Delage al grand'uff. Meroanti confirma els rumors que han corregut, aquests dies sobre l'absència de la marca guanyadora del G. P. do França a l'Autòdrom de Monza el 6 de setembre per al G. P. d'Itàlia. L'esperat duel Alfa RomeoDelage no podrà tenir lloc, doncs, fins a San Sebastiàn. El S. P. d'Itàlia és una de les proves que compten per al Campionat del món, en la puntuació del qual Delage i Alfa Romeo estan empatats i Duesenber només té un punt de diferència. Les inscripcions ja oficials són, fins ara; 1. — Alfa Romeo I. Campari. 2. - — Alfa Romeo TT. Brilli-Peri. 3. — Alfa Rom oo TTT, X. 4. — Alfa Romeo IV, X. 5. — Delage T. Benoist. 6. — Delage TT. Divo. 7. — Delage TTT, X. 8. — Delage TV, X. 9. — Guyof. T, fíuyot. 10. — Guyot TT. X. H.— Guvot TII. X. 12.— Difitto T. X. n._Diatto II, X. 14. — Eldridge Speeiale. Ehirídge. 15. — Duesenberg T. De Panlo. Ifi. — Duesenherg TT, Millnn. 17. — Duesenherg TTT. Kreis. 18. — BnfralM T. Onstantini. 19. — Rngnfti TT. Goux. 20. — Bugatli TTT, De Vizoaya F. 21. — Bugatli TV. De Vizeava P. ?5. — Busratti V, X. Els diaris italians asseguren oim De Paolo s'ha ofert per córrer amb Alfa Rcimeo en substitució d'Ascari. Una inscripció interessant és I» dels Bugatti en la prova 1.500 c. e. F.ls coítp's1 annests. nnnipafs nmb motor de vnif, cilindres en línia, del mateix "alésaare". però (\p cursa lleugerament inferior al dos lifres tínns T,i(5 són els seus descendents directes. E's Duesenbero-. a pnnt ia de dns^mbarear a Gènova, són la novetat de la prova. EI nou saló d'exposició dels automòbils Diatto Dissabte a la tarda s'escaigué la inauguració oficial del saló d'exposició dels automòbils Diatto, al Passeig de Gràcia, 96. Amb aquest motiu, es reuniren al local bon nombre de les amistats anib què compten els senyors Oliveres i Casacuberta, representants de la dita marca. Àixí mateix lli veiérem significades personalitats i notables esportsmen. El local, ultra les seves immillorables Abans de comprar el vostre \ automòbil vegeu el famós K RUGBY Bellesa, comoditat i economia L'únic al món proveït d'espina dorsal El Rei de les pujades!! | Torpedo 6.300 p. - Sedan 9.750 p, | CORTS, 517 i 319 | condicions per al fi a què està destinat, crida l'atenció per 1 elegància i bot) gust de la decoració. Els cotxes exposats pertanyen als darrers models construïts por la casa Dial lo; cuiro ells, els que més criden l'atenció són el 20 A i e! 30 Esport, ambdós equipats amb mol or dos litres. El motor del 20 A cs un quatre cilindres amb culata desmuntable i vàlvules inclinades oomanades per l'arbro d'excèntriques; la lubricació a pressió per bomba d'engranatge* amb vàlvula de reglatge i filtre. El canvi de marxes és de quatre velocitats i marxa enrera, i forma bloc amb el motor. Frens a los qualre rodes, suspensió davantera amb re>sorts semielíptics i posterior amb canlilèvers. El 30 Esport està equipat amb motor anàleg, però un 20 per 100 més potent i de ràpida acceleració. En destapar-se el xampany, el senyor Oli vores brindà pols presents; li respongué el senyor Narcís Masferrer, amic i company d-' premsa, desitjant prosperitats a la marca Diatto. CICLISME Les 8 hores a F americana al Velòdrom de Sans Una brillant actuació d'En Sans, qui, en companyia de Earré, foren els guanyadors En donar el senyal En Ramon Torres, comencen la cursa aquests equips: García, Bachero, Alegre, Carpi, Trcsserras, Escrich, Sans, Farré, Saura, Fargas, Torres, Margalef, Domènech. Durant la primera hora, poca cosa de notable a assenyalar. En començar el primer sprint, García es posa al davant amb una ferma arrencada, però cau ostentosament en la penúltima volta i arrossega Fargas en la caiguda, el qual va a parar a una llotja. Garcia s'ha de retirar contusionat. En la segona part abandona Escrich i es forma l'equip Tresserras-Bachero. El segon sprint és disputadíssim, però Fargas manté el primer lloc, malgrat dels atacs de Carpi, que entra segon, i Sans tercer. L'hora tercera comença amb lluita, però s'encalma després fins al tercer sprint, en el qual Sans és el guanyador seguit de Carpi i Torres. L'escomesa de Bachero contra Sans-Farré i Torres-Margalef anima la quarta hora. L'arribada del quart sprint és quasi en grup i en aquest ordre : Carpi, Torres, Fargas. L'sprint de la cinquena hora és guanyat per Sans, malgrat de la resistència de Fargas. La cursa s'anima, sovintegen les escapades, àdhuc Domènech, cl solitari que ha perdut algunes voltes, intenta le fugir i així comença una lluita ferma, de la qual surten en primer lloc Sans-Farré seguits de Tresserras-Bachero, Saura-Fargas, Torres-Margalef, Alegre-Carpi i Domènech. La sisena i setena hores no són gaire mogudes ; la primera acaba amb un duel Carpi-Saura, que guanya el primer, i la segona es caracteritza per les arrencades de Domènech. Farré millora a mesura que passen hores i guanya el vuitè sprint. Sovintegen les primes, entre elles una del Cercle de Sans, força important, que provoca una bona lluita entre Saura i Sans. Malgrat la bona forma en què s'ha presentat aquest darrer en la cursa, Saura arreplega la prima. El Cercle de Sans torna a oferir una altra prima de deu duros, un per volta. Saura en guanya vuit i Farré dues. Per la retirada de Carp! es forma una nova parella, Alegre-Domènech. Saura, que com més va millor corre, guanya l'onzè sprint. S'acosta l'acabament de la cursa. En el dotzè i darrer sprint és de remarcar l'atac de Tresserras. que hauria tingut conseqüències de no ésser la bona forma de Sans. En aquest darrer sprint l'ordre dels corredors ha estat : Primer, Bachero ; segon, Sans ; tercer, Saura. Sans i Farré donen la volta d'honor en mig delí aplaudiments del públic. La classificació s'ha establert així: Primers: Sans-Farré, en 8 h. 1,865 voltes; 24S quilòmetres, 45 minuts: 59 punts. ■1- EXQUISIT VTÍSP • UNIC EN EL SEU GÈNERE EUABORAT PE R ESPUMOSOS ' EL RAYp"S,A .B»LMeS 71 Segons : Tresserras-Bachero, a i volta, 24 punts. Tercers : Saura-Fargas, a 2 voltes, 68 punts. Quarts: Margalef -Torres, a 2 voltes, S punts. Cinquens : Alegre-Domènech, a 3 voltes, 25 punts. Uns comentaris a la carrera En Sans, de Reus, després de les vuit hores de dissabte a la pista de Sans, pot reflexionar seriosament sobri- el valor gran que per a ell significa disposar d'una bona pista a Reus. Tal volta la seva cursa de dissabte pot qualificar-se t\v la més brillant que ha portat a terme a Barcelona. A més a més de decidit, de coratjós i enèrgic com sempre, es mostrà dissabte esplèndid de forma, sobrat dc facultats. Els moments més crítics els va resoldre sempre el petit reusenc amb una enteresa extraordinària. I això, sens dubte, pot deure-ho al fàcil i còmode que li és poder entrenar-se a tota hora al velòdrom de Reus. Això sol és d'esperar que Ü farà comprendre que per la seva part està obligat a ésser el primer de donar l'exempe d'esportivitat tat, brindant amb entusiasme el seu concurs al velòdrom que han edificat uns veritables entusiastes, posant-hi, sense planyer-lo, el seu esforç desinteressat per aixecar l'afició ciclista a Reus, proporcionant de pas el mitjà de de fer ran En Sans, coses a les quals té obligació ineludible de correspondre, deixant-se de mercantilismes i consellers gratuïts que només perjudicis li han de reportar al capdavall. En Farré I, equipier d'En Sans, va cooperar al triomf de l'equip amb tota la seva energia, però deixava veure que anava ben poc proveït de forces, i gràcies al seu domini de la pista i fàcil estil, es va denfensar regularment. Encara sort que el "nanu de Reus'' era prou i de sobres quasi, dissabte, per anul·lar ell tot sol els atacs de tots els seus rivals. No necessitava pas més de Ires voltes per arreplegar qualsevol dels fugitius. Després d'En Sans els que es mostraren millor 1 irrn Bachero i Saura. El primer figura amb la pèrdua d'una volta, producte del canvi d'equip amb Tresserras, que li va ésser carregada reglamentàriament, però no pas perquè ningú la hi guanyés. En Saura començà incolor, però a les tres hores finals era tal vegada el més fort de tots. Guanyava les primes esplèndidament. En una del Cercle de Sans, de deu dures, a duro per volta, es va desenganxar de tot el lo-, obligant a tothom a rellevar-se. Per contra, el seu equipier, Fargas, va començar bé i acabà malament. En descàrrec sec hi ha la forta caiguda que sofrí a la primera hora. Alegre i Carpi sense progressar. En canvi. Torres i Margalef es comportaren magníficament. Cal tenir on, compte que tots dos són de tercera categoria i que competien contra els asos. En Tresserras, per ésser la primera cursa després del temps que feia que no corria a Sans, va tenir una bona actuació; en alguns moments flaquejà, però el veiérem animat, la qual cosa és prou perquè ■n la pròxima ocasió ens recordi, si vol, com brillà en altres ocasions. F.scrich. ni fu ni fa. El que fou de doldre són les caigudes de Telm Garcia, que van eliminar-lo. Ens va fer una grossa impressió. No és pas aquell xient de les últimes 24 hores. Ha millorat en posició, i-sril i rapidesa. Desitjaríem veure'l a Badalona o a Sabadell, puix que només ens calgué apreciar alguns dels magnífics cops de pedal que va pegar dissabte a Sans. per veure on el valent madrileny un veritable "as" de la pi,sta._ Les caigudes li foren reportades per la seva extraordinària decisió i manera de llançar-se. , R. Torre»