16 — L'Esport CatalX 1 de Setembre d e 1 9 2 5 pilots molt entrenats, no per això deixa d'ésser un esport magnífic, que hauria d'entusiasmar als que propag-uen l'ideal esportiu. No comprenc gaire bé als col·legues esportius que ens i conviden a admirar la duresa d'un "tnatch" de boxa, l'esforç perjudicial d'un ciclista a la fi d'un tour de France i resten indiferents a aquesta lluita per al record mundial de durada a què es lliuraren els graus "asos" de tan ideal esportiu com En Simonet, En Demblon i En Massaux. El primer ha pagat amb la vida la seva alta concepció de l'ideal esportiu; En Demblon va deixar totes les probabilitats, que eren moltes, d'ésser el 'triomfador del concurs, i En Massaux en va sortir victoriós, admirat de tots aquells, molt rars, que van ésser testimonis del seu magnífic esforç. Malgrat tot, jo persisteixo en creure — l'accident del pobre Simonet no té res que veure en la qüestió — jo persistixo en creure que s'arribarà a fer el vol a vela 'pràcticament sense perill, ami) aparells que encara no existeixen, però que un dia o altre existiran, si es dóna al vol a vela l'encoratjament que ell mereix. Manca el tercer punt. En això no hi ha cap dubte. Es suficient haver seguit totes les experiències del concurs, totes les sortides, tots els vols, tots el aterratges, per comprendre l'interès considerable, sense precedents, del vol a vela com escola de perfeccionament per als pilots d'avions. El vol a vela és l'escola de la fínura del pilotatge, de la precisió, de l'aterratge; és l'escola o s'aprèn a volar amb les ales i no sols amb el motor. J. C. Les pròximes grans reunions als Velòdroms de Badalona i Sabadell L'esport ciclista està ressorgint entre nosaltres d'una manera magnífica i que fa concebre les més optimistes esperances perquè aviat ocupi el lloc que li pertoca en el nostre món esportiu. Les diferenlts proves ciclistes se succeeixen d'una a l'altra sense que aquesta sovintesa caigui en monotoniai i sigui en perjudici de llur interès. Fresc encara el record de les darreres organitzacions realitzades, podem avui donar detalls de les que es preparen per als dies 6 i 8 d'aquest mes als velòdroms de Badalona i de Sabadell, els únics gairebé que hom disposa per ara, tot esperant que sigui un fet pròxim l'erecció d'un velòdrom com el que la importància de Barcelona i l'incrennent que pren cada dia més l'esport ciclista reclama. Els esmentats dies tindran lloc grans curses internaicionals. diumenge a Badalona i dimarts a Sabadell. Aquestes curses seran de velocitat, a l'americana, de mig fons, amb entrenadors a motocicleta. No cal dir, doncs, com els aficionats esperen aquesta bella demostració, a més a més coneixent el nom dels "pistards" que han assegurat llur concurs. Entre els nostres, es segura la participació de Regnier, Espanol, Sans (de Reus), Gil, Carpi, probablement Llorens i d'altres encara, que no han formalitzat llur inscripció, però pel que es diu i es comenta en les penyes ciclistes és gairebé segur que s'encarreguin d'assegurar el triomf dels corredors catalans, la qual cosa és bastant probable donada l'esplèndida forma de la majoria d'ells i llur seriós entrenament. Els corredors estrangers que prendran part en les dites proves són ja coneguts aquí per haver corregut en curses semblants. Entre ells hi ha els belgues Dewolf i Stockelynck, els guanyadors en les vint-i-quatre hores de Badalona, que abastaran el segon lloc en la classificació dels sis dies de Nova York; Pierre Sergent, l ex-campió de França i dues vegades finalista en els campionats del món; Alfred Beyl, vencedor enguany del sis dies de París; Egg, recordman del món de l'hora sense entrenadors; Louet, segon en els sis dies de París i també finalista en els campionats del món; Pagnoul i Duray, segons en les vint-i-quatre hores de Badalona, i Henri Breau, que s'ha revelat precisament com un formidable "stayer" en les proves darrera moto. Tots els detalls d'organització estan previstos i seran atesos com és costum en les proves ciclistes, un model perquè s'hi emmirallin altres organitzacions. LA PROVA OFICIAL DEL SEU RECORD BARCELONA- MADRID 8 hores, 47 minuts Cotxe vencedor: ■ ^ STUDEBAKER Big-Six model 1925 rigurosamení de sèrie amb Carrosseria DUPLEX. Neumàtics Bailoon Parafancs, Banres. de defensa, fanals i altres accessoris. Moíor alimeníaí amb gasolina •'SHELL" i lubrificat ■ — ■■ "Superoil SHELL'* Bugies d'Ignició marca "A. C. OLEO" Neumàtics Balloon "FIRESTONE" ■■ ■■ ■■ ■■ Rial AuTomovil Clw» ct £SPANA MADRID "'J"™-'** I fíAC* D. Carles Hésine*. de íanteasiVi-,!, Locretsrlo Oanaral de li- ; ó'·.·.r·-: C .'.'■,! HjSAL AITCOKOVIL CUJB VS BSSàflA , 'tie con f«cïsa 10 del cu·vrrlor.to·, ,: jr-or <3ste H.A.C.S. , sal i 5 de Barceló ;x» las dos hores orareets ainutos de la mfJacar, dtrección - t.lf.-lrtd y nr-riutxeide } :t el L'r, BlancM, ur. oci** stv efc'tkeï·, ccr, bastidor- iriíero r>.06?.74v' y rr.otor nuTsro 1?.?. 5043, llegando a ©sta forte a las once ho rac velntislata ainutos y or.ac segoados del rsisao dia, y hàblendo por f-nto c-recuta* do ol recorrido de la 'distenia -retí «or-aràr. aribar. .- .-Italef '.-virtlcxaH un tl-v-ro t.-ttsl d© '-MmM^'-M ..... H í horas, 47 ainutos, 11 ssf-undoe. oe recoaocido el coche v llegada, se consprotS q«o era el ml sa» ;uo sal ió ae Saroelona, as i cooo tansbien .júo teato el baetldor '-.onc d motor j -la carrocerla .eran cosroletanieato de sèrie y .rue el referida coche se eacontntba detado de equipo cosnple» to de turiBB» y coa capo ta DupXex y barras dí defensa, lleTando aontadoe en las raedas neussatics?» li-úllon» •v^V·^ÍkUÍ'I 1 para auc cons te, oxpido la ; resente certlflcacldn en M*drld a treinta àe Jullc de rail roveclontos veintielneo. REPRESENTACIÓ GENERAL PER A ESPANYA: 9 9 ^ f T A IS p F) 9 9 STEVENSON, ROMAGOSA 1 C." - Valencià, 295 g | Oi LA LJ L·. LJ J-i í\ t< Sa|g ^ i pons passeig de Gracia, 54 ■ m\\m | Taller* Oràfies, NófSez i C", S. en G.-Sínt Ramón, 6.-Baro«9ona